fbpx

נישואין אזרחיים בחו"ל

חתונה אזרחית בלי לטוס ובלי לצאת מהבית

100% חוקי ומוכר רישמית

מתאים לכולם, בכל מקום

חתונה דיגיטלית מהירה

להרשם כנשואים בלי לעבור ברבנות

נישואים אזרחיים מעולם לא היו פשוטים יותר !

זוגות בישראל שמחליטים למסד את הקשר הזוגי שלהם ולהתחתן בצורה פורמלית, מוכרחים להחזיק בלאום יהודי כדי לממש את טקס הנישואין על פי החוק. חוק זה אולי נשמע מעט מיושן בעידן המודרני הליברלי של היום, אך כיוון שהרבנות הראשית לישראל היא זו האחראית על מוסד הנישואים בארץ יש לפעול על פי חוק השיפוט של בתי הדין הרבניים – שכאמור מדובר על בין דין דתי הנשען על פי כללי והלכות התורה.

משום כך כאשר אחד מבני הזוג אינו יהודי ומעוניין להינשא לבן זוגו היהודי בארץ, עליו לעבור הליך גיור כדי לקבל את ההכרה כיהודי מטעם הרבנות ולהתחתן כדת משה וישראל, או אפשרות אחרת ונפוצה יותר היא לערוך נישואין אזרחיים בחו"ל.

מהם נישואין אזרחיים?

נישואין אזרחיים הם טקס פורמלי המאפשר לזוגות למסד את הקשר הזוגי ביניהם, כאשר טקס זה נערך בניהול של רשות אזרחית ולאכדי לקבל תוקף חוקי מהמדינה למימוש הנישואים עליהם קודם כל להינשא בנישואין אזרחיים בחו"ל רשות דתית כפי שנהוג במדינת ישראל. מדינות רבות בכל רחבי העולם מאפשרות לזוגות מכל דת ולאום להינשא ללא "כללים" ומנהגים שונים אלא על פי העדפות ורצון אישי, כך שבעזרת טקסים אלו גם זוגות חד מיניים יכולים להינשא לבני זוגם בצורה חופשית וללא הגבלות.

באילו מקרים זוגות יכולים להינשא בנישואין אזרחיים?

נישואין אזרחיים מאפשרים לכל זוג להינשא בצורה חופשית, ולכן ניתן לומר כי זוגות יכולים לבחור בעצמם כיצד הם ירצו להינשא ובאיזה טקס, גם אם ישנם זוגות ישראלים בעלי לאום יהודי שאינם מעוניינים להתחתן על פי מנהגי היהדות האורתודוקסית. במקרים כאלו ישנם זוגות שבוחרים להינשא בארץ בטקס חתונה רפורמי או קונסרבטיבי, אך כדי לקבל תוקף חוקי מהמדינה למימוש הנישואים עליהם קודם כל להינשא בנישואין אזרחיים בחו"ל.

נישואין אזרחיים בחו"ל – למה בחו"ל ולא בארץ?

הליך הטקס של נישואין אזרחיים יכול להיערך רק בחו"ל לצורך קבלת הכרה פורמלית מהמדינה למימוש הנישואין, כיוון שהרבנות הראשיתהליך הטקס של נישואין אזרחיים יכול להיערך רק בחו"ל לצורך קבלת הכרה פורמלית מהמדינה למימוש הנישואין לישראל לא מאפשרת ואף אוסרת על קיום טקס נישואין שאינו מתבצע על פי ההלכה עם חופה, רב מקדש, כתובה, שבירת כוס ועוד מנהגים המשלימים את המצווה של נישואין וקידושין על פי היהדות.

לכן כאשר זוג מחליט להתחתן בטקס חתונה שאינו תואם את הדת היהודית, הרבנות מסרבת להכיר בו כנשוי אלא רק לאחר שטקס הנישואין נערך מחוץ לגבולות המדינה – שם כאמור טקס הנישואין נערך בצורה שונה על ידי רשות מסוימת ולא מוסד דתי. הודות לפסיקות שנקבעו בעבר על ידי בית משפט העליון והסכמים בינלאומיים עם מדינות שונות, משרד הפנים הישראלי מחויב להכיר בזוגות שנישאו בנישואין אזרחיים ולהעניק להם מעמד של זוג נשוי, כך שההכרה של הרבנות הראשית לישראל איננה רלוונטית עבור הזוגות במקרה זה.

אילו הליכים בירוקרטיים כרוכים בתכנון חתונה אזרחית בחו"ל?

עריכת טקס חתונה בארץ כרוכה בטפסים, אישורים ומסמכים שונים שעל הזוג להציג בפני הרבנות, וכך גם בכל הקשור לתכנון חתונהעריכת טקס חתונה בארץ כרוכה בטפסים, אישורים ומסמכים שונים שעל הזוג להציג בפני הרבנות, וכך גם בכל הקשור לתכנון חתונה אזרחית בחו"ל כאשר כל אותם מסמכים מוכרחים להיות מנוסחים באנגלית. אזרחית בחו"ל כאשר כל אותם מסמכים מוכרחים להיות מנוסחים באנגלית. כדי להעניק תוקף רשמי למסמכים המתורגמים מבחינת מדינות זרות, יש לצרף למסמכים הללו גם אישור של נוטריון ובמקרים מסוימים תידרש גם חותמת אפוסטיל, שהינה חותמת המעניקה אשרור משפטי למסמכים בינלאומיים.

יש לזכור כי לכל מדינה יש את הדרישות הבירוקרטיות הרלוונטיות אליה, כאשר ישנן מדינות המאפשרות הליך פשוט וקצר יותר לצורך עריכת החתונה בגבולותיה, לעומת מדינות אחרות המקשיחות מעט יותר את התנאים לקיום החתונה. לכן ההמלצה היא לבחור את היעד המתאים ביותר לקיום טקס החתונה האזרחית על פי העדפות אישיות של הזוג, ולבחור במדינות המקלות על התהליך במידה ומעוניינים לערוך טקס מהיר וקצר ללא עניינים בירוקרטיים סבוכים וארוכים.

באילו מדינות ניתן לערוך נישואין אזרחיים?

כאמור, ישנן מדינות רבות ברחבי העולם המאפשרות לזוגות ישראלים לערוך בגבולותיהן טקס נישואין אזרחיים, כאשר הליך זה מוכר עלישנן כמה מדינות מרכזיות שנבחרות באופן קבוע על ידי זוגות ישראליים כיעד המועדף לנישואין אזרחיים בחו"ל ידי מדינת ישראל באמצעות הסכמים בינלאומיים שנחתמו עם המדינות בתחום קיום והכרת נישואין במדינות זרות. ישנן כמה מדינות מרכזיות שנבחרות באופן קבוע על ידי זוגות ישראליים כיעד המועדף לנישואין אזרחיים בחו"ל:

  • קפריסין – זוהי את מהמדינות הפופולריות ביותר למימוש הנישואין האזרחיים, הן עבור זוגות ישראליים שהם חד מיניים, זוגות פסולי חיתון או זוגות שמאסו במנהגי הטקס היהודי המסורתי ורוצים לערוך חתונה שוויונית. קפריסין נמצאת במיקום גיאוגרפי קרוב לישראל, כך שלאחר טיסה של ארבע שעות בלבד הזוגות יכולים להגיע לעיר הבירה במדינה ולהינשא בטקס נישואין אזרחיים בבית העירייה במקום. בשונה ממדינות אחרות, קפריסין מעניקה לזוגות הנשואים את תעודת הנישואין מיד לאחר סיום טקס החתונה, שזהו מאפיין נוסף המסביר מדוע קפריסין היא יעד פופולרי לנישואין אזרחיים בחו"ל.
  • יוון – גם יוון נמצאת במיקום גיאוגרפי קרוב מאוד לישראל, וכן ההליכים הבירוקרטיים הכרוכים בקיום טקס נישואין אזרחיים הינם פשוטים ונוחים עבור אזרחים זרים. יוון ידועה כאחת מהמדינות המעודדות את נושא הנישואין האזרחיים לזוגות, כיוון שהליך זה תורם מאוד למדינה מבחינה כלכלית וממנף את תחום התיירות במדינה.
  • צ'כיה – גם צ'כיה מצטרפת לרשימת היעדים המומלצים והחמים לעריכת נישואין אזרחיים בחו"ל עבור ישראלים, כאשר עיר הבירה פראג מהווה את המיקום המושלם והרומנטי למימוש קשרי האהבה של זוגות. ישנם זוגות שבוחרים לנצל את ההגעה לעיר ציורית זו כדי לבלות חופשה רומנטית קצרה, ואף לערוך טקס חתונה אינטימי עם משפחה וחברים שמגיעים גם הם לפראג כדי להשתתף בחגיגה. יחד עם זאת יש לציין כי ההליכים הבירוקרטיים לתכנון חתונה אזרחית במדינה הינם נוקשים יותר מקפריסין או יוון, ולכן יש להיערך לכך בהתאם ולהמציא את כל המסמכים והטפסים הרלוונטיים כשהם מתורגמים לשפת המקומית ונושאים חותמת אפוסטיל.
  • ארצות הברית – ארצות הברית נחשבת לאחד מהיעדים הפופולריים וגם היקרים ביותר לתכנון נישואין אזרחיים בחו"ל, כיוון שהעלות הגבוהה מסתכמת לרוב במחירי הטיסה והשהייה שהם במקור גבוהים מטיסות לאירופה לדוגמא. אם זאת ההליכים הבירוקרטיים הנדרשים מהזוגות הינם פשוטים יחסית, במיוחד לאלו שבוחרים לערוך חתונה אזרחית בלאס ווגאס.

נוסף למדינות אלו ישנן עוד מגוון מדינות שונות באירופה המאפשרות לזוגות ישראלים להינשא בנישואין אזרחיים במדינה, כאשר לכל אחת מהן יש דרישות משתנות לצורך קיום ומימוש טקס הנישואין.

מה העלות של נישואין אזרחיים בחו"ל?

אין זה סוד שעריכת נישואין אזרחיים בחו"ל עשויים לעלות לבני הזוג לא מעט כסף, כיוון שמדובר על הליך שמתרחש במדינה זרה אליהגם צ'כיה מצטרפת לרשימת היעדים המומלצים והחמים לעריכת נישואין אזרחיים בחו"ל עבור ישראלים עליהם להגיע באופן פיזי, גם שניתן לומר כי העלות המרכזית של החתונה כרוכה למעשה בהסדרי טיסה ושהייה במדינה אליה טסים כדי להתחתן. ישנן עלויות נוספות הנדרשות מבני הזוג כמו הפקת מסמכים ואישורים מגופים רשמיים בישראל, אותם יש לתרגם ולהציג ברשות אליה מגיעים. עלויות אלו כרוכות בתשלומי אגרה שונים המשתנים ממדינה למדינה, כאשר הליכים בירוקרטיים סבוכים יותר יעלו יותר לבני הזוג.

כיצד לארגן חתונה אזרחית בחו"ל?

קיימת אפשרות לתכנון חתונה אזרחית בחו"ל באופן עצמאי, על ידי יצירת קשר מול הרשויות ובתי העירייה אליהן הזוגות מתכוונים להגיע כדי להינשא. אפשרות נוספת ונוחה יותר עבור הזוגות היא לפנות לחברות מקצועיות המתמחות בתכנון נישואין אזרחיים בחו"ל, שאלו יציעו חבילות נישואין בהתאמה אישית הכוללות את כל הסידורים הנדרשים לקיום החתונה.

pexels-duané-viljoen-10604607
אז מה היה לנו בכתבה:
המרכז לחתונה אזרחית
המרכז לחתונה אזרחית

חברתנו שמה לעצמה כמטרה להפוך את כל הליך הנישואים האזרחיים למשהו פשוט ומזמין .

אנו מאמינים שלכל אדם יש את הזכות לבחור ולהתחתן בכבוד ושואפים להפוך את התחום לנגיש וזול הרבה יותר.

ישנם מספר דרכים לבצע את הנישואים האזרחיים וחברות רבות המציעים אותם שירותים ולכן אנו מציעים לכם לבחור את החברה שתדאג לצרכים האיישים שלכם ותדע לטפל בכל מה שצריך מול כל הגורמים הרלוונטים.

נישואים הם חלק מרכזי וחשוב בחיינו ומטרתנו היא לגרום לכל אדם לממש את רצונו בדרכו שלו.

053-3569517

חתונה אזרחית בקפריסין

חתונה אזרחית בזום

חתונה אזרחית בלי לטוס ובלי לצאת מהבית

נישואים אזרחים זה כבר לא מה שהיה פעם, אם פעם להתחתן בנישואים אזרחיים היה תהליך מורכב שכולל בירוקרטיה רבה טיסה למדינה זרה שתומכת ברעיון תשלום כסף רב וכו'..

כיום התהליך קל ופשוט בהרבה. הכירו את הדור החדש של החתונות האזרחיות- חתונה באופן מקוון (אונליין) ארה"ב, פיתרון נוח, מהיר ויעיל לחתונה אזרחית ללא צורך לטוס לחו"ל ואפילו ללא צורך לצאת מהבית!

אנו נדאג לכם לכל פרט מרגע הבקשה ועד אשר תהיו נשואים רשמית.

100% חוקי ומוכר רישמית

מתאים לכולם, בכל מקום

חתונה דיגיטלית מהירה

להרשם כנשואים בלי לעבור ברבנות

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!