fbpx

נישואין אזרחיים בישראל

חתונה אזרחית בלי לטוס ובלי לצאת מהבית

100% חוקי ומוכר רישמית

מתאים לכולם, בכל מקום

חתונה דיגיטלית מהירה

להרשם כנשואים בלי לעבור ברבנות

נישואים אזרחיים מעולם לא היו פשוטים יותר !

לאחר מספר שנים ארוכות של זוגיות מוצלחת ומגורים משותפים, החלטתם לקחת את הקשר הזוגי שלכם צעד אחד קדימה ולהתמסדמה המשמעות של הנישואים האזרחים והאם קיימים בכלל נישואין אזרחיים בישראל באופן רשמי. מהר מאוד מצאת את המקום המושלם לכרוע ברך ולשלוף טבעת, וכמובן שבת הזוג הפכה להיות באותו הרגע האישה המאושרת בעולם – כך שכל שנותר לכם לעשות הוא לתכנן את יום החתונה שלכם שייערך בדיוק כפי שתמיד חלמתם, עם הרבה מוזמנים ואווירה שמחה ומרגשת.

בישראל נערכים טקסי חופה ונישואים בהתאם למסורת היהודית שקיימת כבר מאות אלפי שנים, כאשר היהדות דוגלת בטקס נישואין דתי המשמר את הערכים והאמונות עוד מתקופת מעמד הר סיני. בין המאפיינים של טקס החתונה היהודי קיים גם התהליך של הכתובה המתייחס לעניין הקניין של האישה, שזהו מאפיין שכלל אינו מקובל עליכם בעידן המודרני בו אתם חיים כיום – ולכן אתם שוקלים את האפשרות של עריכת חתונה מפוארת וחגיגית ללא הטקסים הדתיים ה"מיושנים" של פעם.

אם שמעתם על האפשרות של טקס נישואין מודרני הקשור לתהליך הנישואין האזרחיים, במאמר הנוכחי נרחיב על המשמעות של נישואים אלו והאם קיימים בכלל נישואין אזרחיים בישראל.

מהם נישואין אזרחיים?

נישואין אזרחיים הינו טקס פורמלי המאפשר למסד את הקשר הזוגי בין בני זוג, כך שהם יוכלו מבחינה רשמית לחיות יחד לכל החיים

ולהקים משפחה. בשונה מטקס נישואין דתי הנהוג בארץ, נישואין אזרחיים נשענים על מהות מיסוד הקשר מבחינה פורמלית בלבד ולא דתית, ולכן הגוף המוסמך להשיא בני זוג הינו גוף אזרחי המשתייך לרשות מסוימת ולא מוסד דתי מסוים.

משום כך נישואין אזרחיים בישראל אינם אפשריים מבחינה חוקית, כיוון שהמדינה פועלת מהבחינה הזו על פי מניעים דתיים המוכתבים על פי הרבנות הראשית לישראל. הרבנות דוגלת בשמירה על ערכי המסורת היהודית מאז שנקבעו, ולכן ההכרה בזוג נשוי על פי חוק היא רק לאחר עריכת טקס נישואין כשר בהתאם למסורת היהודית הנהוגה בחופה וקידושין.

למה צריך בכלל נישואין אזרחיים?

הצורך בקיום נישואין אזרחיים בישראל היה קיים מאז ומעולם, אך רק בשנים האחרונות צורך זה הולך וצובר תאוצה כחלק משינוי התפיסה

המודרנית של אזרחים ישראלים רבים המחזיקים בלאום יהודי. אזרחים אלו מאמינים בתפיסת הערכים והאמונות היהודיות, אך מאמינים גם שערכי הדת צריכים להשתנות ולהתאים עצמם לשינויים המודרניים שמתרחשים כל העת – ביניהם גם הכרה בשוויון בין גברים ונשים, ולא התפיסה כי גבר צריך לקדש אישה לצורך קיום מצוות חופה וקידושין וכך קבלת הכרה כזוג נשוי בישראל.

באמצעות עריכת נישואין אזרחיים, כל זוג יוכל להתאים לעצמו את טקס הנישואים בהתאם לתפיסת עולמו והעדפתו תוך בחירה חופשית בשמירה על ערכים ואמונות מהדת היהודית, ולא כפי שהיה נהוג מאז ומעולם. הודות לכך בני זוג יכולים להתחתן מתוך בחירה חופשית ללא המגבלות שהרבנות הראשית מציבה להם, כך שגם בני זוג המוגדרים כפסולי חיתון כמו אישה עגונה או מסורבת גט וכן גם זוגות חד מיניים יוכלו למסד את קשר הזוגיות ולהינשא בצורה חוקית ורשמית.

נישואין אזרחיים בישראל – יש דבר כזה?

כיוון שהרבנות הראשית בישראל היא זו המחזיקה במתן אישורים רשמיים למעמד זוגיות במדינה, מוסד זה מעניק הכרה לקיום טקס נישואין רק אם נערך על פי ההלכה היהודית של חתונה אורתודוקסית, כאשר מתקיימים שלושת סוגי הקידושים הנחוצים: כסף, שטר וביאה. זוגות שאינם עורכים טקס נישואים כאלו לא נחשבים בעיני הרבנות כזוג נשוי על פי הלכה, ולכן הם גם לא יקבלו את ההכרה הדרושה בחוק המעניק להם את ההסמכה לנישואים.

כיוון שנישואים בישראל נערכים רק על פי הקביעה של הרבנות הראשית, נישואין אזרחיים בישראל לא יכולים להתקיים כלל כיוון שאין בסופם את ההכרה הרשמית מבחינת המדינה. במקרה של חתונה אזרחית, זו יכולה להיעשות רק מחוץ לגבולות ישראל והיא נערכת על פי ההליך הרשמי שכל רשות קובעת לעצמה, ולכן מהלך הטקס נקבע על פי מדינה באופן שונה.

ישנם זוגות בישראל שבוחרים לערוך חתונה אזרחית בהתאם להעדפות האישיות שלהם וללא אימוץ הטקסים הדתיים, ובמקביל אינם מעוניינים גם לקבל את ההכרה הרשמית מהמדינה למיסוד הקשר הזוגי והגדרה כזוג נשוי, כך שטקס הנישואין האזרחי יכול להיערך בארץ באופן כללי אך לא לקבל הכרה על כך מבחינה פורמלית. לרוב זוגות אלו עורכים טקס נישואין חילוני ללא תלות במאפיינים דתיים מסוימים, ולאחר מכן פועלים להשגת מעמד של ידועים בציבור עליו נרחיב בהמשך.

היכן ניתן לערוך חתונה אזרחית?

כיוון שאין אפשרות לערוך נישואין אזרחיים בישראל לצורך קבלת הכרה פורמלית למעמד הנישואים, זוגות יכולים לערוך את החתונה האזרחית במדינות שונות בעולם על פי בחירתם החופשית. כיום ניתן למצוא מדינות רבות הפותחות את שעריהן לאזרחים זרים רק לצורך

מימוש הנישואים וקבלת הכרה פורמלית כזוג נשוי, ביניהן מדינות כמו יוון, קפריסין, פראג, אמסטרדם, גרמניה ואפילו ארצות הברית.

הבחירה במדינה אליה הזוג יטוס כדי לערוך חתונה אזרחית נעשית לרוב מטעמי נוחות, כאשר הרבה זוגות בוחרים לטוס למדינה קרובה לישראל מבחינה גאוגרפית כדי לסגור את נושא הנישואין האזרחיים ולחזור מהר לארץ כדי להמשיך בתהליך הפורמלי של רישום במשרד הפנים כזוג נשוי מן המניין.

כיצד לקבל הכרה כזוג נשוי לאחר טקס נישואים אזרחי?

למרות שהרבנות הראשית לישראל מחזיקה בקלף המרכזי של עריכת טקסי נישואים דתיים ומתן הכרה רשמית לכך, קיימת אפשרות "לעקוף" את האישור הרשמי שהרבנות מעניקה לצורך אישור הנישואים באמצעות עריכת חתונה אזרחית, כיוון שחתונה כזו מכירה בהם בסופו של דבר כזוג נשוי הודות לקידוש האישה כאשר בן הזוג מעניק טבעת בטקס (קידושי כסף), רישום בני הזוג כנשואים מבחינה פורמלית במשרד הפנים (קידושי שטר) וקיום יחסי אישות קבועים בעקבות הנישואים שהם ערכו (קידושי ביאה).

לכן גם זוגות בעלי אזרחות ישראלית ובעלי לאום יהודי שרוצים לקבל מעמד רשמי מהמדינה של זוג נשוי ללא קיום טקס נישואין דתי, יוכלו לעשות זאת ללא בעיה באמצעות עריכת חתונה אזרחית באחת מהמדינות המאפשרות זאת בעולם, וכך הם יהיו חופשיים לערוך חתונה בעלת מאפיינים אישיים בלבד ולא כזו שיש בה בעיקר מאפיינים דתיים.

מה המשמעות של זוגות ידועים בציבור?

כאמור, ישנם זוגות שבוחרים לערוך טקס נישואין אזרחיים בישראל למרות שטקס זה לא מאפשר להם לקבל הכרה כזוג נשוי, כיוון שהם אינם מעוניינים לקבל כל הכרה רשמית כזו אלא להגדיר עצמם כזוג ידועים בציבור. הגדרה זו מציינת את המעמד המשותף שיש לבני הזוג כתוצאה מחיים משותפים שהם בחרו לחיות יחד, ללא רצון להינשא באופן רשמי אחד לשני, כאשר הגדרה זו נועדה בעיקר להעניק לה את האפשרות ליהנות מההטבות שבני זוג נשואים מקבלים מהמדינה כמו זכאות למשכנתא, הכרה באישה ידועה בציבור כנשואה לטובת הטבות מביטוח לאומי, הסדרי משמורת על ילדים משותפים לאחר פרידה וכו'.

פרידה לאחר נישואין אזרחיים – במה זה כרוך?

נישואין אזרחיים לא יכולים להיערך בישראל ואינם מקובלים מבחינה פורמלית על ידי הרבנות הראשית לישראל, אך כאשר זוג שנישא בחתונה אזרחית בוחר להיפרד ולהתגרש – עליהם לעשות זאת רק דרך הרבנות במידה ושני בני הזוג הם יהודים.

בכל הנוגע לתחום של נישואין וגירושין, אנחנו עומדים מול גוף מאוד נוקשה אשר מכונה גם בית הדין הרבני. כיום בתי הדין הרבניים הם הכפופים על השפיטה במסגרת מוסד הנישואין הדתי. מה זה אומר מבחינתכם? לצערנו, עד היום אין למעשה הכרה מהותית בנישואין אזרחיים, אלא רק בנישואין אשר נערכים לפי בית הדין הדתי.

יש לא מעט זוגות אשר מוצאים את עצמם אבודים אל מול המערכת הזאת ומאוד רוצים למסד את הקשר שלהם מצד שני. אז יש נקודת אור, ניתן להתחתן בחתונה אזרחית תחת תנאים מסוימים, הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על נישואים אזרחיים ועל עורך דין נישואים אזרחיים אשר יהיה חלק בלתי נפרד מהתהליך.

 

מה תפקידו של עורך דין נישואים אזרחיים?

תפקידו של עורך דין נישואים אזרחיים הינו להעניק את אותן זכויות שיש לזוג אשר נישא בחתונה דתית. אנו נדון בהמשך בכל האפשרויות שיש לזוגות מסורבי חתונה להתחתן בחתונה אזרחית. כחלק מחתונה אזרחית, הסכם ממון הוא דבר שיגיע במוקדם אם במאוחר.

הסכמי ממון אינם מיועדים רק לזוגות אשר התחתנו בחתונה דתית או לזוגות נשואים בכלל. הסכמי ממון נכונים לכל מי שבחר לחיות בחיים משותפים. המטרה של הסכם ממון הוא לשים גבולות כבר בתחילת הדרך למקרה בו הקשר יתפרק.

בכל מצב בו אתם פונים לחתונה אזרחית, מוטב לכם לפנות לעורך דין המתמחה בתחום הזה, הוא יערוך עבורכם את הסכם הממון הנכון ביותר ובצורה הטובה ביותר. כאשר זוג בוחר בוחר להפריד כוחות, על פי חוקי מדינת ישראל החלוקה של הרכוש צריכה להיות שווה בין השניים, גם אם רק אחד משני הצדדים היה המפרנס העיקרי. הסכם ממון מעניק לנו את האפשרות לקבוע באופן חד וחלק איך יתחלק הרכוש במקרה של גירושין. המטרה של הסכם ממון הוא לדאוג לעתיד הכלכלי של כל אחד מבני הזוג במקרה בו הם בוחרים להיפרד.

עורך דין נישואים אזרחיים הוא זה שידאג לכם לטופס אשר תקף מבחינת בית המשפט, הוא ינסח עבורכם את כל מה שנדרש להסכם ממון מבחינה משפטית וכמובן, הוא ידאג ששני הצדדים יהיו מעורבים ויסכימו על החלוקה. המטרה שלכם היא לפנות לעורך דין אשר מתמחה בנישואים אזרחיים ובדיני משפחה. שימו לב מהו הניסיון של אותו בעל מקצוע ואיך עובד הליווי שלו.

דיני משפחה

כאשר מדובר על עורך דין נישואים אזרחיים, מתוקף תפקידו גם לדאוג לדיני משפחה ולאו דווקא לרכוש ככתוב בהסכם ממון. הדבר העדיף ביותר עבור הילד ועבור הזוג הוא להגיע להחלטה משותפת אשר מוסכמת על שני הצדדים. עם זאת, כולנו מכירים סיפורים כאלה ואחרים אשר ברגע בו גירושין עלו על הפרק, יצאו הרבה צדדים שלא ראינו בעבר. לכל אחד מגיע זכות לראות את הילד שלו, עורך דין לדיני משפחה ידאג להגיע להסדר בין בני הזוג בתקווה שלא יצטרכו להגיע לבית המשפט. כאשר מדובר על נישואים אזרחיים יש תהליך אחר השונה מההסדר שיש עבור זוגות שנישאו בחתונה דתית והתגרשו.

מהי חתונה אזרחית?

כפי שציינו, לא כל אחד רשאי היום להתחתן בחתונה דתית. יש זוגות חד מיניים, זוגות אשר אחד מבני הזוג אינו יהודי, מסורבי חתונה ועוד זוגות אשר מבחינה אידיאולוגית לא רוצים להתחתן בחתונה דתית. לצערנו היום אין אפשרות לזוגות להינשא בחתונה אזרחית בארץ. עבור זוגות אלו עומדות שתי אפשרויות. האפשרות הראשונה היא לערוך את טקס הנישואין בחו"ל במקום בו הם כן יכולים להיות מוכרים כזוג ולקבל תעודת נישואין. ברגע בו הם יחזרו לארץ הם יצטרכו להגיע למשרד הפנים ולהירשם בתור זוג נשוי. לעיתים התהליך יכול להיות מעט מסובך ולכן, מומלץ להתייעץ עם עורך דין נישואים אזרחיים מבעוד מועד.

האפשרות השנייה היא לא להינשא אלא לחיות חיים משותפים תחת "ידועים בציבור". ידועים בציבור הוא מונח משפטי אשר מאפיין זוגות אשר בוחרים לחיות חיים משותפים אך אינם נשואים. הם יכולים להביא ילדים לעולם ולעשות כל מה שזוג נשוי כדת עושה. עם זאת, מבחינת הטבות שיש לזוגות נשואים, הם אינם מקבלים בדיוק אותו דבר, אך עדיין מקבלים את רוב ההטבות. גם כאשר אתם חיים בתור ידועים בציבור, עדיין חשוב שיהיה לכם הסכם ממון וכל יתר הדברים מלבד לתעודת נישואין. גם כאן, יש צורך להיוועץ עם עורך דין נישואים אזרחיים אשר יעבור אתכם על כל המסמכים הנדרשים כדי שתוכלו להיות מוכרים בתור ידועים בציבור מבחינת הממשלה.

להיוועץ עם עורך דין נישואים אזרחיים אשר יעבור אתכם על כל המסמכים הנדרשים כדי שתוכלו להיות מוכרים בתור ידועים בציבור

גירושין אזרחיים

הרבה לא יודעים, אבל כאשר אתם בוחרים להתגרש לאחר שנישאתם בחתונה אזרחית, אתם עלולים לפגוש את בית הדין הרבני למרות שניסיתם למצוא כל דרך להימנע מהמפגש הזה. לרוב, כאשר זוגות בנישואים אזרחיים בוחרים להפריד כוחות, הם צריכים להגיע לבית הדין הרבני כדי שיוכל "להתיר" אותם, כדי שיוכלו להתחתן בשנית בעתיד בחתונה דתית. זה לא חובה כמובן, גם כאן יש דרכים לעקוף את התהליך.

החתונה היוונית שלכם תהיה בלתי נשכחת
אז מה היה לנו בכתבה:
המרכז לחתונה אזרחית
המרכז לחתונה אזרחית

חברתנו שמה לעצמה כמטרה להפוך את כל הליך הנישואים האזרחיים למשהו פשוט ומזמין .

אנו מאמינים שלכל אדם יש את הזכות לבחור ולהתחתן בכבוד ושואפים להפוך את התחום לנגיש וזול הרבה יותר.

ישנם מספר דרכים לבצע את הנישואים האזרחיים וחברות רבות המציעים אותם שירותים ולכן אנו מציעים לכם לבחור את החברה שתדאג לצרכים האיישים שלכם ותדע לטפל בכל מה שצריך מול כל הגורמים הרלוונטים.

נישואים הם חלק מרכזי וחשוב בחיינו ומטרתנו היא לגרום לכל אדם לממש את רצונו בדרכו שלו.

053-3569517

חתונה אזרחית בקפריסין

חתונה אזרחית בזום

חתונה אזרחית בלי לטוס ובלי לצאת מהבית

נישואים אזרחים זה כבר לא מה שהיה פעם, אם פעם להתחתן בנישואים אזרחיים היה תהליך מורכב שכולל בירוקרטיה רבה טיסה למדינה זרה שתומכת ברעיון תשלום כסף רב וכו'..

כיום התהליך קל ופשוט בהרבה. הכירו את הדור החדש של החתונות האזרחיות- חתונה באופן מקוון (אונליין) ארה"ב, פיתרון נוח, מהיר ויעיל לחתונה אזרחית ללא צורך לטוס לחו"ל ואפילו ללא צורך לצאת מהבית!

אנו נדאג לכם לכל פרט מרגע הבקשה ועד אשר תהיו נשואים רשמית.

100% חוקי ומוכר רישמית

מתאים לכולם, בכל מקום

חתונה דיגיטלית מהירה

להרשם כנשואים בלי לעבור ברבנות

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!