fbpx

מושגים מעולם הסוציולוגיה

חתונה אזרחית בלי לטוס ובלי לצאת מהבית

100% חוקי ומוכר רישמית

מתאים לכולם, בכל מקום

חתונה דיגיטלית מהירה

להרשם כנשואים בלי לעבור ברבנות

נישואים אזרחיים מעולם לא היו פשוטים יותר !

  • דוגמא 3– בארה"ב של סוף המאה ה-19, הנטייה לאלכוהוליזם נחשבה לנטייה שמקורה באיזושהי מחלה, ועד היום מחפשים את הגן שאחראי על כך שבני-אדם מסוימים נוטים לטיפה המרה. באותה תקופה, במקום להעניש את השתיין (שברב הדתות נחשב לחטא) התחילו לראות אותו כאדם שמתנהג בעל-כורחו מתוך מחלה שהשתלטה עליו, ועל-כן יש להביא אותו למוסד רפואי-טיפולי.
  • דה-פוליטיזציה– מצב או תהליך שבו מוציאים את הרוח ממפרשי ההתנהגות הפוליטית ומשקיעים את ההתנהגות הזו בתוך עולם משמעות רפואי. ניתן לראות זהות מסוימת בין מדיקליזציה לבין דה-פוליטיזציה, אך נרחיב על כך את הדיבור בהמשך.

מושגים מעולם הסוציולוגיה:

  • תיאוריית ההבניה החברתית Social Construction Theory– תהליכים חברתיים נסיבתיים מטביעים את חותמם על הגדרות של תפקידים, זהויות ואינטראקציות בין בני-אדם. תיאוריה זו קשורה גם לתיאוריית התיוג.
    • בדוגמא של האברך– נוצרה דינאמיקה חברתית שהביאה בסוף להענקת התווית לאותו אברך. התווית הזו, שניתנה עוד קודם להבאתו לקליניקה, היא תולדה של תהליכי הבניה חברתיים.
  • אינטראקציה סימבולית– תקשורת בין סמלים מקובלים בתרבות.
  • תיאוריית התגובה החברתית The Society Reaction Theory– סוציולוג בשם Baker תבע את הנוסחא, לפיה הגורם המשמעותי הראשון בקביעת מעמדו של אדם שהתנהגותו חורגת מהמוסכמות המקובלות בחברה נתונה הוא התגובה החברתית להתנהגות שלו. מה שקובע זה הדרך שבה מגיבים אליו ולמעשיו.

הפונקציות החברתיות שתהליכי המדיקליזציה ממלאים:

  1. דיסקרדיטציה (דה-לגיטימציה)– לערער את אמינותו של אדם.
    • באמצעות המדיקליזציה, אנו מערערים על שפיותו של אדם וטוענים שהאדם הזה אינו יודע את אשר הוא עושה.
    • למעשה, ע"י הדיסקרדיטציה אנו מנטרלים אדם מאחריות מוסרית למעשיו ולמחדליו. בגלגול מסוים, הדיסקרדיטציה הזו משמשת אנשים שעשו עבירות והם מזוכים מאחריות על מעשיהם.
    • תהליך זה של דיסקרדיטציה הוא למעשה תהליך של הכפשה.
    • בתקופה מסוימת תהליך זה קיבל את הביטוי רצח אופי (Character Assassination). למשל, לפני רצח רבין, פסיכולוגית קלינית בכירה עשתה לו רצח אופי. היא כתבה מאמר בכתב עת שנקרא נתיב ושמו "מנהיג עם ליקוי גורלי", ומסקנתה היא שאדם זה מטורף ויש מיד להדיחו משום שהוא מסכן את חיינו.
  2. צידוקים ותירוצים, שמהוויםרציונאליזציות לצורך שימוש בכוח ובהיררכיות כוחניות– המוסד הרפואי הוא היררכי ולעתים משמש באמצעי כפייה.
    • ישנם מצבים בהם רופאים יכולים לאשפזבבתי-חולים באופן כפויאדם שמסכן את חייהם של הבריות.
    • המדיקליזציה מספקת לחברה כלים וצידוקים לשימוש בכוח– המדיקליזציה מעניקה עוצמות בלתי-רגילות למערכת הרפואית.
    • ישנה טענה, לפיה אנשי רפואה עוסקים בשיטור רך (Soft Policing).
    • דוגמא– גרישאפייגן היה רב-סרן בצבא האדום והוא חולל מעשי גבורה במלחמת-העולם ה-II ועליהם זכה באותות גבורה מברה"מ. בשנות ה-70, הוא רצה מאוד לעלות לארץ אך בקשתו לא נענתה. לאחר מכן, הוא הפקיד את המדליות שלו לממשלה, ומספר ימים לאחר מכן הגיעו לקחת אותו באמבולנס לבי"ח פסיכיאטרי בטענה שאדם שמחזיר את המדליות חייב להיות מטורף ועל-כן יש לאשפזו. לפי דעתם, אדם שסוטה מהדרך המקובלת זה מעשה שרק אדם מטורף יכול לעשות.
  3. התחמקות מעימות מוסרי ערכיוסילוקה של עמימות מסיטואציות.
    • דוגמא 1-אלי גבע היה מח"ט בגולני במלחמת לבנון ב-1982 והייתה הוראה להיכנס לביירות. אלי גבע לא היה מוכן למלא את הפקודה הזו. הוא לא רצה לא להילחם כלל אך לא רצה לעמוד בראש כוח שזו המשימה שלו. כלי התקשורת הפיצו את הידיעה שאלי גבע סובל מבעיות נפשיות ושהוא נקלע לכל מני קשיים משפחתיים, וכך תירצו את הצעד החריג שהוא עשה בבעיות אישיות. חוסר הנכונות להגיע לעימות מוסרי/פוליטי דחף את התקשורת להפיץ את הידיעה הזו, שעשתה לו דיסקרדיטציה. בדרך זו של השתקה היה ניתן לפתור מספר בעיות שהצבא עמד מולם. כבר בראשית מלחמת לבנון נשמעו קולות התנגדות שגברו עם הזמן. המחלוקת הזו הפחידה את מקבלי ההחלטות במדינה, ובמקום להתמודד עם הדעות השונות שצברו תאוצה, העדיפו להשתיק אותה בצורה כזו.
    • דוגמא 2– סרבן שירות במלחמת לבנון נלקח לקב"ן, אשר הגיע למסקנה שהאדם הזה הוא אדם בעל אופי חלש. הדגש הוא על המילה "אופי" שהיא מילה מקצועית שבאה מפיו של איש מקצוע. בעצם ביצעו בבחור הזה רצח אופי, כלומר לא השקפת עולמו או נטייתו הפוליטית היא שהובילו אותו למעשה הסרבנות, אלא האופי הבעייתי שלו. כך, מטשטשים את האלמנט הפוליטי שטמון בצעד הזה של סירוב לשרת בלבנון. דבר זה פורסם בעיתונות, אולי כדי להראות לעוד אנשים מה צפוי להם אם הם מתכננים להיות סרבני שירות.
  • באמצעות שלושת המנגנונים הללו, מפקידים בידי גורמים שונים כוח של פיקוח חברתי– בידי אנשים שלוקחים חלק בפעולות הללו מופקד כוח רב שמאפשר להם לפקח על פעילותם של בני-אדם ולסמן אנשים מסוימים כחריגים ע"מ להשתלט על הסטייה ולהפנות אותם לאפיקים בהם יהיה ניתן לשלוט על הסטייה.
אז מה היה לנו בכתבה:
המרכז לחתונה אזרחית
המרכז לחתונה אזרחית

חברתנו שמה לעצמה כמטרה להפוך את כל הליך הנישואים האזרחיים למשהו פשוט ומזמין .

אנו מאמינים שלכל אדם יש את הזכות לבחור ולהתחתן בכבוד ושואפים להפוך את התחום לנגיש וזול הרבה יותר.

ישנם מספר דרכים לבצע את הנישואים האזרחיים וחברות רבות המציעים אותם שירותים ולכן אנו מציעים לכם לבחור את החברה שתדאג לצרכים האיישים שלכם ותדע לטפל בכל מה שצריך מול כל הגורמים הרלוונטים.

נישואים הם חלק מרכזי וחשוב בחיינו ומטרתנו היא לגרום לכל אדם לממש את רצונו בדרכו שלו.

053-3569517

חתונה אזרחית בקפריסין

חתונה אזרחית בזום

חתונה אזרחית בלי לטוס ובלי לצאת מהבית

נישואים אזרחים זה כבר לא מה שהיה פעם, אם פעם להתחתן בנישואים אזרחיים היה תהליך מורכב שכולל בירוקרטיה רבה טיסה למדינה זרה שתומכת ברעיון תשלום כסף רב וכו'..

כיום התהליך קל ופשוט בהרבה. הכירו את הדור החדש של החתונות האזרחיות- חתונה באופן מקוון (אונליין) ארה"ב, פיתרון נוח, מהיר ויעיל לחתונה אזרחית ללא צורך לטוס לחו"ל ואפילו ללא צורך לצאת מהבית!

אנו נדאג לכם לכל פרט מרגע הבקשה ועד אשר תהיו נשואים רשמית.

100% חוקי ומוכר רישמית

מתאים לכולם, בכל מקום

חתונה דיגיטלית מהירה

להרשם כנשואים בלי לעבור ברבנות

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!