Site icon חתונמי – נישואים אזרחיים

חתונה בקפריסין

לא רוצים להתחתן ברבנות? אתם לא לבד. זוגות רבים בוחרים לא להתחתן ברבנות מסיבות שונות ולכן בוחרים בחתונה אזרחית. פעמים רבות חתונה אזרחית מתבצעת בקפריסין. למה לבצע חתונה בקפריסין ומה צריך לשם כך? הכנו לכם מדריך לחתונה בקפריסין.

למה להתחתן חתונה אזרחית?

זוגות רבים בוחרים לא להתחתן ברבנות. יש לכך סיבות שונות ומגוונות מאוד.

כל הזוגות הללו, צריכים דרך אחרת להינשא. יותר מ-20% מהזוגות המעוניינים להתחתן בארץ לא יכולים לעשות זאת דרך הרבנות ולכן לא יכולים להתחתן בארץ. גם בקרב 80% הנותרים קיימים זוגות רבים שמעוניינים לעשות זאת ללא התערבות של הרבנות.

לזוגות אלה יש דרך אחרת והיא להתחתן בחתונה אזרחית. ניתן להתחתן חתונה אזרחית במדינות רבות ברחבי העולם כאשר הנפוצה ביותר היא קפריסין.

למה דווקא חתונה בקפריסין?

קפריסין היא מדינת אי הממוקמת בים התיכון דרומית לטורקיה ומערבית לסוריה. קפריסין הפכה ליעד מועדף על ישראלים לביצוע חתונה אזרחית משתי סיבות עיקריות-

מסמכים הנדרשים לחתונה בקפריסין

כפי שציינו קודם, עבור חתונה בקפריסין לעומת מדינות אחרות אין צורך במסמך נולה אוסטה. עם זאת לחתונה בקפריסין יש צורך בשני מסמכים אחרים-

קיימים עוד שני מסמכים הנדרשים במצבים ספציפיים-

שלבים לביצוע חתונה בקפריסין

על מנת להשתמש במסמכים לחתונה בקפריסין יש להכין אותם. הכנת המסמכים לחתונה בקפריסין כוללת מספר שלבים שונים. ריכזנו לכם את השלבים הללו-

  1. תרגום המסמכים לאנגלית או לקפריסאית – השפה הרשמית בקפריסין היא קפריסאית אך הם מקבלים גם מסמכים באנגליתלצורך נישואי תיירים. תרגום מסמכים מתבצע על ידי נוטריון. הנוטריון לא מחויב בתרגום המסמך עצמו אלא יכול להיעזר במתרגם חיצוני. עם זאת, על מנת לוודא כי התרגום נאמן למקור וכי הוא מדויק, יש לקבל מהנוטריון אישור. כלומר, על מנת להשתמש בתרגום נוטריון צריך לחתום עליו. יש לשים לב כי מלבד הדרכון כל המסמכים מצריכים תרגום. ניתן להוזיל עלויות ולחסוך מאמץ וזמן על ידי תרגום קבוצתי באמצעות שירותי תרגום, אישור וחיתום מקוונים.
  2. חותמת אפוסטיל –חותמת אפוסטיל היא חותמת המקנה למסמכים מתורגמים תוקף בינלאומי. החותמת למעשה מאשרת כי הנוטריון שתרגם או אימת את תרגום המסמכים הוא נוטריון המוכר על ידי משרד המשפטים של הממשלה הישראלית. חותמת אפוסטיל קיימת בבית משפט השלום ברחבי הארץ. ללא חותמת אפוסטיל המסמכים לא יתקבלו בבתי העירייה בקפריסין.
  3. הגשת בקשה לחתונה בקפריסין – לאחר שהמסמכים מוכנים לשימוש עליכם להגיש אותם לעירייה הנבחרת להוסיף בקשה לחתונה בקפריסין. לשם כך עליכם להגיש בקשה לחתונה בעירייה ספציפית בה אתם מתכננים לערוך את טקס החתונה. חשוב מאוד לבדוק מול העירייה האם יש להן דרישות נוספות מלבד מה שציינו בפניכם. עליכם למלא טופס בו יפורטו פרטי בני הזוג המבקש להינשא. הטופס יכלול הצהרה לגבי מצבם המשפחתי ואפשרות להתחתן אחד עם השני. חשוב מאוד לשים לב כי מרגע הפקת המסמכים הם יקבלו תוקף לחצי שנה בלבד עד לקיום הטקס.

מסלולי חתונה בקפריסין

קיימים שני מסלולי חתונה בקפריסין-

 

מה עושים לאחר חתונה בקפריסין?

טקס החתונה בקפריסין הוא טקס קצר ופשוט. על מנת לבצע את הטקס תצטרכו להביא עדין, טבעות והצהרה כי החתונה נעשית מרצון של שני הצדדים. לאחר טקס החתונה הזוג יקבל תעודת נישואין. לפני שחוזרים לארץ חשוב להחתים את תעודת הנישואין וכל העתק מורשה שרוצים להוציא לה בחותמת אפוסטיל בקפריסין. במידה שלא תהיה חותמת אפוסטיל על תעודת הנישואין היא לא תתקבל במשרד הפנים ולא יכירו בנישואין. תעודת נישואין חתומה בחותמת אפוסטיל תוכל לשמש אתכם על מנת להירשם כזוג נשוי אצל משרד הפנים ולשנות שם בתוך חצי שנה.

Exit mobile version