Site icon חתונמי – נישואים אזרחיים

האם ספקים מקבלים חתימה דיגיטלית

קרדיט תמונה: freepik

עונת החתונות ממש בפתח וזוגות רבים מבינים כי תהליך ההכנה לקראת האירוע הגדול בחייהם הוא תהליך שידרוש מהם פגישה עם לא מעט ספקים לרבות: אולמות אירועים, סלוני כלות, תקליטן, צלם ועוד וזאת בכדי לבחור בסופו של דבר את הספקים אשר יעניקו להם את השירות הרלוונטי והטוב ביותר ביום החתונה שלהם. כל זוג צריך להבין כי כאשר הוא מעוניין לבחור בספק כלשהו לקראת יום החתונה שלו, הוא יידרש לחתום עימו על חוזה. בעבר, החתימה על חוזה עם ספק דרשה מבני הזוג להתייצב באופן פיזי במקום שבו מצוי הספק ולחתום על החוזה באופן ידני, אולם, כיום אם אתם מעוניינים לסגור מרחוק חוזה עם ספק כלשהו, כדאי שתדעו כי גם חתימה דיגיטלית על חוזה בהחלט מתקבלת.

חתימה דיגיטלית על מסמכים שונים היא למעשה כמו טבעית אצבע אלקטרונית. החתימה תופיע בצורה של הודעה מקודדת אשר תקשר בצורה בטוחה בין החותם לבין המסמך. חתימה דיגיטלית משתמשת בתבנית מקובלת של הצפנה אשר נקראת תשתית מפתח ציבורית וזאת בכדי לספק אאת הרמות הגבוהות ביותר של אבטחה אוניברסלית.

 

חתימה דיגיטלית על מסמך מכל סוג – כיצד זה עובד?

כאמור, חתימה מרחוק מהווה כיום דרך מקובלת מאוד לסגור חוזה בין זוג שעתיד להתחתן לבין ספק כלשהו שהם מעוניינים שיעניק להם שירות ביום החתונה שלהם. ספקים כיום בהחלט מקבלים חתימה דיגיטלית שכן, יש לה תוקף וממשות כפי שיש לחתימה ידנית רגילה. חתימה דיגיטלית למסמכים כמו חתימה בכתב יד היא ייחודית לכל חותם. התוכנות השונות הקיימות לחתימה דיגיטלית פועלות בהתאם לפרוטוקול ספציפי אשר נקרא גם: PKI. PKI מחייב את הספק להשתמש באלגוריתם מתמטי בכדי ליצור שני מספרים ארוכים הקרויים מפתחות כאשר מפתח אחד הוא ציבורי ואחד פרטי.

 כאשר אדם חותם על מסמך חתימה דיגיטלית החתימה תיווצר באמצעות המפתח הפרטי של החותם אשר תמיד נשמר בצורה מאובטחת על ידי החותם. האלגוריתם המתמטי פועל כצופן ויוצר נתונים אשר תואמים למסמך החתום. חשוב לדעת כי אם המסמך הדיגיטלי משתנה לאחר החתימה החתימה איננה תקפה.

 

היתרונות של חתימה דיגיטלית לספקים

חשוב להבין שגם לזוג שמעוניין להתחתן לא פעם יהיה הרבה יותר נוח לחתום מרחוק על חוזים או מסמכים שונים שכן, הדבר ימנע מהם מלהגיע באופן פיזי לספק אשר מצוי רחוק מהם ולבזבז זמן שהם יכולים להשקיע בעוד הכנות לחתונה, אך למעשה גם עבור הספק החתימה הדיגיטלית היא בעלת יתרונות רבים. חתימה דיגיטלית חוסכת הדפסה על נייר, הגעה עד למקום שבו מצוי האדם שנדרש לחתום על המסמך או החוזה ועוד ועל כן, היא ללא ספק חוסכת בעלויות לספק. מעבר לכך, ניתן לאמת את התוקף של המסמך ולבדוק את האותנטיות שלו בצורה קלה ונוחה. באמצעות חתימה דיגיטלית ניתן להחתים מספר אנשים על מסמך בזמן קצר ולאשר עסקאות מרובות. בנוסף לכך, ניתן לבדוק מתי נחתם המסמך מבחינת התאריך והשעה כאשר תאריך החתימה יהיה תקף באופן משפטי.

כיום כל ספק אשר מציע את שירותיו בתחום החתונות ולא רק, יכול לבחור במערכת ייעודית עבור ספקים אשר מאפשרת לשלוח הן חשבוניות ללקוחות והן טפסים שיש צורך שהאדם שמקבל אותם יחתום עליהם חותמת דיגיטלית בצורה קלה, נוחה ומהירה.

Exit mobile version