Site icon חתונמי – נישואים אזרחיים

תפקידו של המנצח

 

מוזיקה מתחילה בלי מנצחים.

מלחינים הרגישו שהמוזיקה לא מבוצעת איך שהם רוצים ואז הם התחילו להוביל את ההרכב. לוליל למשל אחד מהבארוק היה מעביר את התזמורת על ידי מקל שהיה דופק על הקרקע של הקונצרט. זה הוביל לארוע מצער. המקל נתקע לו לרגל והוא מת מהרעלה.

תזמורות פסנתר הובלו על ידי ידיים. בטהובן בתחילת דרכו הוביל את המוזיקה מהפסנתר. הדברים הסתבכו במוזיקה של ברהמס שהיה סגנון חדש רומנטי לאומי גרמני לאומני. אי אפשר להוביל מכינור ראשון צריך לעמוד ולהוביל את התזמורת. איך מובילים המוזיקה כתובה בתיבות שבתיבות אפשר להקביל למילים אבל המילים באורך שונה. אפשר 4/16 ו-1/64 אבל תיבה צריכה להיות 4 רבעים שכל רבע זה שווה. אורך תיבה זה 240 שניות.

כששרים שיר לפעמים זה לא ככה אבל לפי הספר אורך התיבות שוה. ברנסנס ובמוזיקה מודרנית יש לפעמים תיבות לא שוות ב3/4 יש לזה אפקט.

כשמנגנים בפסנתר מוזיקה מהירה יותר זה נשמע ככה. אם עושים את זה בתזמורת זה נראה יצירה שונה. הטמפו הוא רכיב משמעותי בתזמורת.

ואגנר טען ש60 אחוז מעבודת המנצח היא טמפו.

של ליבדקה אחד מהנצחים הגדולים טען שזה שטויות תפקיד המצנח לעשות מתח והרפיה במיקרו ובמקרו.

יש ככלים כל ביט ראשון בתיבה למטה, ואחרון למעלה.

אם זה שתיים יש רק אפשרות אחת למטה, למעלה.

הקצב המקובל ביותר במוזיקה מערבית או מוזיקה קלילה הוא X .

בקלאסית ברוק או תחושה של 4. ואז הביט מורכב. הראשון למטה השני ללב 3 החוצה 4 .

לגטו = מוזיקה קשוח.

יש אפשרויות ב4 הזה להעביר הרבה פנים טכנים שרוצים שהתזמורת תדע.

שפת המוזיקה היא איטלקית.

רק בעברית יש את המילה מנצח. באירופה יש בצרפת שף = ראש. באנגלית יש קונדקטור. בכל השפות הארופיות אין מנצח. באיטלקית זה מאסטרו=מורה.

ככל שהתזמורת יותר טובה כך צורת ההוראה של המורה יותר תמציתית. הוא מראה איך הוא רוצה שהתזמורת תשמע.

זה המקצוע הכי לא דמוקרטי בעולם.

פרטיטורה= תוים  .

הוראות של המקצוע :אפשר להשתמש במילים אבל זה חובבני , הטכני זה הוראות מדויקות איפה הקשת וכו'.

ללמוד פרטיטורה צריך ללמוד את כל הצלילים. לרובנו אין זמן להתאמן כי צריך ללמוד בלי סוף .

מהי פרטיטורה = קולות של כל כלי וצריך להחליט מה יותר חשוב ומה פחות. אני רוצה צליל חזק קשה, חזק רך , חזק עדין וכו וצריך להראות את זה במקל.

בצד שמאל רשום את שמות הכלים בגרמנית. כל הכלים ולמטה מיתרים. כתוב סימן דינמיקה.

פורטה = חזק.

ויברטו= להרטיט. זה מצלצל חם.

FG פגות זה מיתרים עם פגות. זה יוצא דופן

אדום דינמיקה. פורטה.

סימן של שני קוים זה קרשנדו . זה בהדרגה יותר חזק, יותר חלש.

פראזה = אני רוצה ללכת הביתה. אפשר להגיד את המשפט הזה במשמעויות שונות . לפי ההדגשה של המילים במשפט. זה דגש וכיוון המנגינה. משתמשים בדגש כדי ליצור כיוון במוזיקה וזה מביא לפראזה.

האם מנצח חייב לנצח על כל כלי?

כמה דרכים להגיע לניצוח.

  1. נמאה 18-19 ניצוח על אופרה אחרי נגינה בפסנתר
  2. סולן גדול שקיבל ולמד ניצוח וקיבל הזדמנות.
  3. נגן תזמורת דורי מזל
  4. כאלה שלא יודעים לנגן.
Exit mobile version