Site icon חתונמי – נישואים אזרחיים

חתונה אזרחית ביוון

זוגות שאינם מעוניינים לקיים טקס חתונה ברבנות "כדת משה וישראל" יוכלו למצוא חלופות שונות למימוש נישואיהם, ביניהם ניתן למנות זוגות המשתייכים למגזר הלהט"בים, זוגות פסולי חיתון שהרבנות מסרבת לחתן בישראל, גרושים וגרושות שלא קיבלו עדיין את תעודת הגירושין שלהם וכו'. אחת מהאלטרנטיביות הטובות ביותר לזוגות אלו למימוש קשרי הזוגיות שלהם היא לערוך חתונה אזרחית ביוון, וכך להצליח לעקוף את התנאים והסמכויות שהרבנות הראשית לישראל מטילה עליהם.

למרות שחתונה במדינה זרה נשמעת כמו תהליך מורכב וסבוך מאוד, מדובר על אפשרות מצוינת ומומלצת מאוד לכל זוגות ישראלים שרוצים להתחתן באופן רשמי, או כאלו שמאסו בטקסים והמנהגים הכרוכים בטקסי חתונה דתיים-אורתודוקסים. למעשה, יוון היא אחת מהיעדים החמים והפופולריים ביותר עבור ישראלים לקיום חתונה אזרחית, ובמאמר הנוכחי נרחיב על הנושא הזה בצורה מפורטת עם כל המידע שצריך לדעת.

חתונה אזרחית – מה זה אומר?

תהליך של חתונה אזרחית כרוך בקיום של טקס נישואין, ממש כפי שחתונה יהודית פורמלית נהוגה במדינה, כאשר ההבדל בין חתונה יהודית וחתונה אזרחית הוא הגוף הפורמלי המעניק תוקף חוקי לנישואים. בישראל הגוף הרשמי הממונה על מתן תוקף לנישואין הינה הרבנות הראשית לישראל שהיא מוסד דתי, ואילו במדינות שונות בעולם הגוף הרשמי המעניק תוקף לנישואין הינה רשות אזרחית שאיננה מונעת מכל מניעים דתיים.

משום כך חתונה אזרחית ביוון מהווה את הפתרון המושלם לזוגות ישראלים שרוצים להתחתן בצורה פורמלית, כאשר טקס הנישואין שלהם לא יכול להתקיים במדינה כתוצאה מהגבלות שונות שהרבנות מטילה למיסוד הקשר הזוגי שלהם.

אילו זוגות יכולים לערוך חתונה אזרחית ביוון?

כל זוג בעל אזרחות ישראלית שרוצה לקבל את ההכרה הרשמית ממשרד הפנים כזוג נשוי, יכול לערוך חתונה אזרחית ביוון ולמעשה בכל מדינה אחרת כדי לקבל תוקף חוקי לנישואים שלהם. הודות לכך כל אותם זוגות שהם מסורבי חיתון על ידי הרבנות יכולים להינשא ללא כל סנקציות הכרוכות במוסדות דתיים, כמו זוגות חד מיניים, זוגות שאחד מבני הזוג איננו יהודי וכו'.

נוסף לאלו, ישנם זוגות ישראלים רבים שבוחרים לא להינשא ברבנות מטעמים אישיים-דתיים ומחליטים לערוך טקס נישואין בהתאם להעדפות האישיות שלהם, כך שגם זוגות שרוצים להכניס מאפיינים דתיים בטקס החתונה שלהם שאינם תואמים למנהגים הדתיים המסורתיים (כמו יהודים רפורמיים או המאמינים ביהדות קונסרבטיבית, יצטרכו לעשות זאת באמצעות טקס חתונה אזרחית. הסיבה לכך היא הסירוב של הרבנות הראשית לישראל להכיר בזוגות שלא נישאו על פי המסורת היהודית-אורתודוקסית, כך שהם אינם רשאים לקבל מהרבנות תעודת נישואין רשמית.

מה היתרונות בנישואין אזרחיים ביוון?

הבחירה ביוון כמדינה לערוך בה טקס נישואין אזרחיים פופולרית במיוחד הודות לכמה יתרונות בולטים:

אילו מסמכים יש להשיג לצורך חתונה אזרחית ביוון?

אחד מהמסמכים המהותיים ביותר למימוש טקס הנישואין האזרחיים ביוון, ולמעשה בכל מדינה אחרת בעולם, הוא טופס תמצית רישום אותו ניתן להשיג ממשרד הפנים בישראל. טופס זה נועד להעניק אסמכתא רשמית לרשות ביוון בנוגע למעמד האישי שלהם, וכי זהו מסמך המוכיח כי כל אחד מהם רווק והם רשאים להינשא בצורה חוקית ללא כל מניעה.

נוסף למסמך זה, על הזוגות להחזיק בדרכונים בתוקף שיאפשרו להם את האפשרות להיכנס בשערי המדינה, וגם ישמשו אותם כאמצעי זיהוי עבור הרשויות המטפלות בעניין הנישואין שלהם. כיוון שמדובר על טפסים ומסמכים רשמיים, הפקה שלהם דורשת תשלום של אגרות הן עבור הרשויות בישראל והן עבור הרשויות ביוון.

יש לזכור כי המצאת המסמכים איננה מספיקה כדי לקבל את האפשרות לנישואין ביוון, אלא כל המסמכים הרלוונטיים מוכרחים לעבור תרגום לשפה המקומית כדי שיהיו קבילים על ידי הרשויות ביוון. את המסמכים המתורגמים ניתן להשיג מנוטריון מוסמך שיעניק חתימה רשמית ותקפה עבור הרשויות ביוון. ישנם מקרים שחתימת נוטריון לא תספיק, ולכן יש לוודא כי המסמכים נושאים גם חותמת אפוסטיל המעניקה תוקף רשמי למסמכים בינלאומיים.

כיצד טקס הנישואין מתנהל ביוון?

חתונה אזרחית ביוון נערכת ללא כל סממנים דתיים, ולכן טקס החתונה נערך בצורה פורמלית בעיקר ומועבר על ידי פקיד/נציג מטעם

העירייה בה הזוג החליט להינשא ביוון. החתונה נערכת בבית העירייה, וההתנהלות שלה הינה קצרה ואורכת בממוצע כרבע שעה בלבד. ישנם זוגות שבוחרים להוסיף מאפיינים אישיים לטקס כמו אמירת נדרים, שילוב שיר, חתימה על הסכם זוגיות וכל מאפיין אחר שהם בוחרים לשלב בטקס החתונה שלהם.

כדי לתאם ציפיות עם טקס החתונה האזרחית שרוצים לערוך ביוון, חשוב ליצור קשר מקדים מול הנציגים בבית העירייה אליה מגיעים כדי לברר את כל הנושאים הקשורים למהלך הטקס, להציג את ההעדפות האישיות ובאופן כללי להגיע מוכנים מראש לכל תרחיש.

האם מדינת ישראל מכירה בנישואין אזרחיים?

למרות שהרבנות הראשית לישראל מסרבת לחתן זוגות שאינם מעוניינים/יכולים להינשא על פי הטקס היהודי-אורתודוקסי, מדינת ישראל מאפשרת להכיר בזוגות שנישאו במדינות אחרות ובכך מעניקה להם מעמד של זוג נשוי מן המניין. ישנן פסיקות של בית המשפט העליון המחייב את משרד הפנים בישראל להכיר בזוגות שנישאו בחתונה אזרחית, וכך למעשה אותם זוגות שלא נישאו ברבנות יכולים "לעקוף" את המוסד הדתי הזה ולקבל את ההכרה הפורמלית לנישואים שלהם.

כיוון שזוגות שנישאו בחתונה אזרחית בחו"ל יכולים לקבל מעמד של זוג נשוי בישראל, הם יהיו כמובן גם זכאים להטבות שונות שעומדות לזכותם של זוגות נשואים כמו לקיחת משכנתא, רישום בביטוח לאומי כנשואים וקבלת נקודות זכות, התנהלות מול גופים ומוסדות פורמליים במדינה וכל עניין אחר הקשור להצגת קשר זוגי רשמי ותקף.

מה העלות של תכנון חתונה אזרחית ביוון?

העלויות הכרוכות בתכנון חתונה אזרחית ביוון משתנות בהתאם לבחירתם של הזוגות שנישאים, כאשר העלויות המרכזיות מנותבות להסדרי הטיסה והשהייה ביוון וכן ארגון כל ההליכים הבירוקרטיים לצורך החתונה. כדאי ומומלץ להיעזר בחברות מקצועיות בתחום תכנון חתונות אזרחיות בחו"ל, כיוון שהן מציעות חבילות מותאמות אישית לזוגות שמעוניינים להינשא בחתונה אזרחית מבלי להיכנס להליכים מורכבים.

כמה רומנטי להינשא על אי מדהים ביוון. רבים מהישראלים מעדיפים חתונה אזרחית על חתונה דתית ומעוניינים ליהנות מהיתרונות שמקנה להם חתונה אזרחית. על מנת לוודא פרטים על חתונה ביוון מחירים, יש לפנות לחברות ישראליות, אשר עוסקות כבר שנים בארגון חתונה ביוון מחירים שונים, לפי התקציב של בני הזוג. לפני התכנון של אירוע החתונה, יש לדאוג לנושא המסמכים, על מנת שניתן יהיה לערוך את טקס החתונה האזרחית. יש לדאוג, כי הדרכון הישראלי יהיה בתוקף, להוציא תמצית תושב באמצעות משרד הפנים אשר שייך לאזור המגורים של בני הזוג. יש להחתים את המסמכים לאחר שתורגמו לאנגלית או ליוונית במשרד החוץ בירושלים בחותמת אפוסטיל במחלקה לאימות מסמכים. מי שמעוניין, יוכל לתרגם את המסמכים מעברית ליוונית בשגרירות יוון. את ההגעה לשגרירות היונית, יש לתאם מראש.

הנישואים האזרחיים ביוון, חייבים תיאום מראש עם העירייה אשר בה תהיו מעוניינים לערוך את הטקס. המחירים בין עירייה לעירייה ביוון שונים. לאחר מכן, על הזוג להוציא רישיון או אישור נישואין  ולתאם את מועד החתונה האזרחית. לפני הוצאת רישיון החתונה, על הזוג לפרסם בעיתון מקומי ביוון כי כוונתם להינשא. אם החתונה האזרחית נערכת בכפר או באי, פרסום בלוח מודעות מרכזי יספיק. יש להגיע בתאריך החתונה לעירייה עם שני עדים וצילומי דרכונים ועם העיתון אשר בו פרסמתם את המודעה. בבית העירייה, יש למלא תצהיר, לחתום ולהפקיד את המסמכים המתורגמים. ראש העיר הוא זה שיחתן את הזוג. יש להצהיר מה שם המשפחה שייבחר למען הילדים שיגיעו לעולם בעתיד. את הטקס, יבצע ראש העיר בשפה היוונית, או לפעמים באנגלית, יש לוודא מראש, אם ישנם שירותי תרגום בעירייה.

הטבעות יענדו על אצבעותיכם באמצעות העדים. העלות של הטקס היא זניחה, כך שכבר תוכלו להיווכח, כי חתונה ביוון מחירים זולים בהחלט. לאחר הטקס שהוא אגב די קצר, ראש העיר ימלא את פרטיכם בפנקס הרישום העירוני וכן, גם אתם וגם העדים יצטרכו לחתום על הפנקס. את הדף המקורי של מסמך הנישואין יתנו לזוג עם חותמת נאמן למקור. את המסמך יש להחתים בחותמת אפוסטיל. ההחתמה חייבת להתבצע ביוון, אחרת לתעודת הנישואין לא יהיה תוקף.

העלויות הזולות לחתונה אזרחית ביוון

יש לציין, כי חתונה אזרחית ביוון מחירים זולים, גם כאשר מחשיבים טיסות ושהות, אגרות לעירייה ועריכת מסיבת חתונה בלוקיישנים  מדהימים. ניתן לטייל ולנפוש לאחר החתונה באיים ובאזורים מדהימים שיוון התברכה בהם. שימו לב, כי התקופה הלחוצה ביותר, היא יולי אוגוסט, כך שמומלץ, לא לבחור בתקופה זו, בכדי לערוך חתונה ביוון מחירים. יש לתכנן מראש מה אתם מעוניינים לעשות ביוון, כגון מסלול של נופש שבו תיהנו כזוג נשוי. תכנון מקדים ומוקפד, יגרום להקלה ולחוסר התמצאות, היות ואם תתכננו מראש כל צעד ושלב, תיהנו מכל ארגון של חתונה ביוון. יש לשים לב מתי החגים הנוצריים ביוון, כך שתוכלו להירשם בעירייה, היות והחגים הנוצרים האורתודוקסיים הם בתאריכים מסוימים ויש לבדוק את הנושא היטב.

אם אתם מעוניינים להזמין אנשים לחתונה שלכם ביוון, ערכו רשימה מראש, דאגו להם לחבילות נופש אטרקטיביות, כך שבאמצעות חברות נסיעות שמתמחות בנושא של חתונה ביוון מחירים וחבילות נופש לקבוצת מוזמנים, תמצאו את המחירים האטרקטיביים והמשתלמים ביותר. דבר חשוב לא פחות הוא מזג האוויר שישרור ביוון בתקופת השהות שלכם ם. יש לזכור כי למרות שמדובר במזג אוויר ים תיכוני, עדיין מדובר באירופה וישנן תקופות בשנה שבישראל חם ביוון עדיין קריר ולכן, יש לתכנן טוב ולבדוק מה מזג האוויר ביוון בתקופה שבה תתכננו את חתונה ביוון מחירים שתיווכחו כי הם מעל לסבירים.

לבצע את ארגון החתונה האזרחית לבד או באמצעות חברה מקצועית?

ישנן  אפשרויות לארגון חתונה ביוון , אם בכוחות עצמכם, או בעזרת חברת ארגון חתונה ביוון. יש כאלה שאינם מעוניינים באירוע, כך שהם יוכלו לארגן בעצמם את החתונה האזרחית, אך יש כאלה שמעוניינים לארגן באמצעות חברות אשר מארגנות את כל הסידורים של הטקס והאירוע עצמו. חברות הפקה וארגון חתונה ביוון מחירים, דואגות לכל פרט, החל מהמסמכים, הרישום לעירייה, מסיבת חתונה בכל מיני בלוקיישנים, כגון איים, יאכטה פרטית, ווילה פרטית עם בריכה, ארגון הטיסות והשהייה במלונות למוזמנים שמגיעים מישראל. תוכלו לסגור את כל הפינות, כולל הסעות וליווי צמוד של מתורגמן, אפילו לבוש, איפור הכלה ועוד.

למעשה כל הזמן אנו רואים חברות הפקה ישראליות שממוקמות  ביוון, בגלל העלייה ברישום ונישואין אזרחיים של ישראלים רבים. אנשים שמעוניינים להינשא אין להם לא את הזמן ולא את האפשרות לערוך את כל סידורי החתונה, על אחת וכמה במדינה זרה שאין הם מכירים את השפה המדוברת בה או את הבירוקרטיה. רבים בוחרים את האופציה הנוחה והקלה יותר, כאשר ארגון חתונה ביוון מחירים הם לא בשמיים. אם יש לכם המלצות על חברה מסוימת, כדאי להתעניין או שתוכלו למצוא ברשת חברות המציעות שירותי חתונה ביוון מחירים וחבילות שתהיינה משתלמות במיוחד למוזמנים ולבני הזוג.

כמה עולה חתונה ביוון

מלבד היופי המדהים של יוון, האנשים החמים ומסבירי הפנים והמחירים הזולים מאוד בהשוואה לישראל, זוגות רבים בוחרים להינשא ביוון. מדובר בנישואים אזרחיים שהם הרב יותר קלילים ועדיפים על זוגות רבים בישראל.  השאלה היא כמה עולה חתונה ביוון? העלויות הכוללות טיסות, שהייה במלון, אגרות ורישום לעירייה שבה ייערך טקס הנישואין הן די זולות, אך המחירים מעט שונים בין העיריות השונות ביוון. קיים הבדל בין הערים לבין האיים ביוון ולכן, יש למצוא את כל הפרטים לגבי כמה עולה חתונה ביוון. כל אחד יכול לתכנן חתונה מושקעת יותר וחלק חתונה פשוטה אך מקורית, אך הכול תלוי בקונספט של הנישואין שעל זה בין הזוג מחליט כמובן.

תוכלו למצוא חבילות משתלמות לחתונה ביוון אשר כוללת טיסות, שהייה, אגרות, תרגום, הסעות, ארגון אירוע בלוקיישן מקסים שאתם תבחרו, היות והמבחר הוא גדול. יש שמעדיפים חתונה באי, בכפר טיפוסי יווני, בטברנה, במלון בוטיק, טברנה ועוד. יש לתכנן את החתונה לפחות כמה חודשים מראש, כאשר אתם כבר יודעים מראש, כמה עולה חתונה ביוון. תמצאו ספקים איכותיים, מיקומים מדהימים, איפור, שיער במחירים זולים בהשוואה לחתונה בישראל. הנופש ביוון היא ההזדמנות של הזוגות לחגוג גם ירח דבש, כך שיש לתכנן כמה ימים של נופש יחד עם החתונה.

רישום בעירייה וכל הנושא הבירוקראטי של נישואים אזרחיים ביוון

יש תחילה להוציא רישיון נישואים ואז יש לתאם את מועד הטקס. לפני שמוציאים רישיון נישואים, על הזוג לפרסם בעיתון המקומי ובשפה היוונית שאתם עומדים להינשא. באיים אפשר להסתפק במודעה בלוח המודעות המקומי. יש להכין דרכונים בתוקף ולצלם אותם. על הזוג כבר בישראל, לדאוג לתמצית רישום ממשרד הפנים שיהיה מאושר בתרגום נוטריוני או תרגום מהשגרירות היוונית. את המסמכים, יש להחתים בחותמת אפוסטיל. תוכלו להסתייע בחברות ישראליות שממוקמות ביוון והם ידריכו וילוו אתכם בכל ההליך של החתונה האזרחית ביוון.

תוכלו לקבל פרטים שאתם מעוניינים לדעת עליהם מהחברה עצמה, כך שתוכלו לדעת כמה עולה חתונה ביוון, כאשר החברה מציעה את האופציות השונות. יש שמעוניינים רק בטקס עצמו ויש כאלה שממשיכים את אירוע החתונה במיקום שבחרו מראש מתוך המגוון שתציע להם חברת הפקת חתונות ביוון. לרוב מי שמעוניין לערוך חתונה ביוון  כאשר מדובר על אירוע מיוחד ומקורי, יזמיו את החברים והמשפחה. גם כאן, ניתן יהיה להסתייע בשירותיה של חברת הפקת חתונות אשר תדאג לדיל משתלם במיוחד של טיסות ושהייה ביוון גם למוזמנים.

חתונה ביוון באחד האיים הנחשבים

רבים מהזוגות הישראלים חולמים על חתונה במיקונוס. זהו אחד מהאיים הנחשבים ביוון, אך גם היקרים. הנוף בסנטוריני ומיקומים מיוחדים של חתונה באי זה, מדהימים כאשר מדובר בנופים עוצרי נשימה, שקיעה שהיא הידועה בעולם ביופייה, צוקים וים טורקיז שאין לו סוף. ניתן למצוא מלונות טיפוסיים לאי שהגוונים השולטים באי הם לבן וכחול. ניתן להגיע בטיסה ישירה מישראל לסנטוריני,  כאשר נציגי החברה ילוו אתכם בכל מה שקשור לטקס בעירייה, חבילת נופש, אירוע מדהים לפי בקשתכם והעדפותיכם. העלות של חתונה במיקונוס, יותר יקרה מעט משאר המקומות ביוון אבל עדיין המחירים הם סבירים.

למעשה יוון, היא יעד שמשתלם להפיק בו חתונה אזרחית. גם התרבות היוונית, דומה לתרבות הישראלית והמדינה מעודדת נישואים אזרחיים של תיירים מכל העולם שמעוניינים להגשים חלום  של חתונה בלתי נשכחת על רקע של טבע פראי והחופים היפים בתבל. מכל מקום אל לכם לדאוג כמה עולה חתונה ביוון, היות והעלויות אינן גבוהות. מדובר בעלות שהיא מעט גבוהה יותר מנופש באיים, אבל זוהי בהחלט סיבה למסיבה להמשיך ולנפוש עוד כמה ימים לאחר החתונה.

מדוע ישראלים טסים ליוון להינשא?

הישראלים מרגישים ביוון כמו בבית. יש המון זוגות שמעדיפים נישואים אזרחיים, כאשר הם מוכרים במשרד הפנים ומקנים להם את הזכויות של זוג נשוי לכל דבר ועניין. כאשר ישראלים שמעוניינים להינשא מבררים כמה עולה חתונה ביוון הם מופתעים מהמחירים הנמוכים ופשוט דואגים להתקשר עם חברה ישראלית אשר מתמחה בהפקת חתונות אזרחיות, מתכננים את הפרטים כמה חודשים לפני וטסים ליעד. יש שמעדיפים להינשא במלון מפואר ולמצות את החתונה עד הסף, כפי שאומרים "אם כבר אז כבר".. אבל שוב הכול תלוי בתקציב ובאפשרויות של הזוגות שמעוניינים להינשא ביוון.

הרשימה של המקומות להינשא היא ארוכה ולכן, חברת הפקות חתונות ביוון, תשלח לכם סרטוני ווידיאו של בלוקיישנים נחשקים ביוון, כך שאתם כבר תדעו מראש איזה מקום נראה לכם ביותר. היום גם משרדי נסיעות יכולים לארגן לכם חבילת חתונה ביוון, אבל אם אתם מתכננים חתונה מיוחדת, מומלץ לפנות לחברות  העורכות כבר שנים נישואים אזרחיים בהפקה מושקעת ומיוחדת לפי הקונספט הרצוי לכם. היום תוכלו למצוא מידע רב ברשת, לקבל המלצות מחברים שכבר נישאו ביוון ולדעת פחות או יותר, כמה עולה חתונה ביוון. שימו לב כי בשיא עונת התיירות בשלהי יולי-אוגוסט, המחירים של  הטיסות והשהייה במלון יהיו גבוהים יותר, כך שאם אתם מתכננים חתונה בקיץ, רצוי לבחור חודשים אחרים שאין לחץ של תיירים ביוון, כמו בחודשים הספציפיים הללו.

Exit mobile version