Site icon חתונמי – נישואים אזרחיים

השפעת מצב הרוח החיובי על עזרה

 

  1. אנשים במצב רוח חיובי נוטים לראות דברים באור חיובי יותר ולכן לתפוס אנשים כראויים יותר לעזרה.
  2. עזרה לאחר מאפשרת לתחושה הטובה להמשך זמן רב יותר.
  3. תחושה טובה מגבירה את המודעות העצמית וגורמת לאנשים לדבוק ב"אני מאמין"שלהם. אנשים יותר פנויים לדבוק במערכת המוסרית והערכית על פיה הם פועלים כאשר הם במצב רוח טוב.

 

השפעת מצב רוח שלילי על עזרה:

ישנם מצבים בהם דווקא רגשות שליליים יעלו את הסיכוי לעזור, בעקבות –

 

הבדלים בין גברים ונשים במתן עזרה

ההבדלים בין גברים ונשים במתן עזרה, קשורים לתפקידים מגדריים ולהבדלים ביניהם. בתרבות המערבית-

 

השפעת התרבות על העזרה

ישנם הבדלים בנטייה לעזור לזולת בתרבויות שונות. אולם, הסבירות שאנשים יסייעו לאדם הנחשב "אחד משלהם", גבוהה יותר מהסבירות שיסייעו לאדם הנמצא בקבוצה אחרת עימה יתקשו להזדהות.

ערך תרבותי נוסף הקשור לעזרה, קיים בעיקר בארצות דוברות ספרדית, ונקרא סימפטיהsimpatía. הסימפטיה מקושרת לתכונות חברתיות שונות כמו – חברתיות, נימוס, מזג נעים ועזרה לזולת.

 

נושא 2: קונפורמיות וציות

 

מהי קונפורמיות

הנטייה לשנות את התפיסות, הדעות או ההתנהגות שלנו בשל השפעה אמיתית או מדומיינת של אחרים עלינו.

איך אנו נהיים קונפורמיים? אנו לומדים אחד מהשני מה נחשב ליפה, מוסרי ומקובל – מה בסדר לעשות ומה לא. אנו נמצאים רוב הזמן בסביבת אנשים אחרים, וגם כשאנו לא לידם, אנו חושבים מה הם היו עושים ואיך היו מגיבים.

 

ניסוי נקודת האורSherif (1936)

שריף ביצע ניסויי בו נבדקים הוכנסו לחדר חשוך שבו הוקרנה נקודת אור על הקיר, והם התבקשו לקבוע את טווח תנועתה. הנקודה אמנם לא זזה בפועל, אך היה נראה כאילו היא זזה קצת. כאשר הנבדקים נבחנו לבד, תשובותיהם היו שונות מאוד זו מזו. אך, כאשר נכחו בחדר נבדקים נוספים, התשובות השתנו: הן נהיו זהות לתשובות של אנשים אחרים

קיימות 2 השערות לשאלה – מדוע התשובות נהיו זהות?

– קונפורמיות אינפורמטיבית:

שימוש בהערכותיהם ומעשיהם של אחרים כמקור מידע מהימן למה שנכון או מתאים.קונפורמיות זו עשויה להוביל לקבלה פרטית – Private Acceptanceהתנהגות הנובעת מהאמונה שמה שאנשים אחרים אומרים או עושים הוא יותר נכון מאשר מה שאנו אומרים או עושים.

Exit mobile version