Site icon חתונמי – נישואים אזרחיים

החזר מס מקוון – כל מה שצריך לדעת

אם אתם עצמאים או שכירים יתכן ואתם זכאים להחזר מס שזה למעשה החזר כסף לחשבון שלכם. רבים מאיתנו חוששים מההתעסקות בתהליך של החזר מס מקוון או ידני ונמנעים ממנו בעקבות כך, אבל בפועל זה לא חייב להיות מסובך ויתכן ואתם זכאים לכסף מרשויות המיסים שחבל שתפסידו. ישנן מספר שיטות להגשת בקשה להחזר מס, אפשר להגיש החזר מס מקוון, ידני או באמצעות תיווך של יועץ מס או רואה חשבון.

מתי מקבלים החזר מס?

עצמאים יכולים לקבל החזר מס בסוף השנה, כשהם מגישים את הדוח השנתי שלהם. עצמאים לרוב משלמים מקדמות למס הכנסה על בסיס הערכה צפויה של ההכנסות שלהם באתר היחידה להחזרי מס תוכלו למצוא את כל המידע. אם בסוף השנה בדוח השנתי נמצא פער בין הערכת ההכנסות שהייתה בין ההכנסות שהתקבלו בפועל, יתכן מאד והעצמאי יקבל החזר מס. שכירים לרוב יקבלו החזר מס רק במידה ויבדקו רטרואקטיבית את השנים האחרונות שלהם. ניתן לבדוק עד שש שנים אחורה והסיבה שכדאי לבדוק כל כך הרבה זמן לאחור היא שהסיבות לקבלת החזר מס הן כאלו שקורות אחת לתקופה ומשפיעות על שנים שלמות.

נציג כמה דוגמאות נפוצות למצבים בהם יכול להתקבל החזר מס:

 

איך כדאי להגיש החזר מס?

ישנן מספר דרכים להגיש את הטפסים במטרה לקבל החזר מס. חשוב לדעת, בחלק מהמקרים יתכן ותגלו כי הפער הוא לא לטובתכם ויהיה עליכם לשלם יותר ממס ממה ששולם עד כה, אך אם תעשו את התהליך בליווי איש מקצוע כמו יועץ מס או רואה חשבון יתכן ותבחרו לא להגיש את הבקשה להחזר עבור שנים שאינן משתלמות עבורכם. כיום נהוג להגיש החזר מס מקוון, באמצעות חברות שונות המציעות שימוש בתוכנות און ליין. עדיין אפשר להגיש את הבקשה באמצעות טפסים ידניים אבל זהו תהליך יותר מסורבל.

Exit mobile version